Jämför system för digital avtalshantering 🗄️

Vad är ett avtalshanteringssystem?

Ett avtalshanteringssystem är ett system som hanterar avtal. Genom att använda en digital tjänst kan ni spara tid och pengar hos era medarbetare och styrelsemedlemmar. Med avtalshantering online kan du och dina medarbetare ha åtkomst till relevanta avtal oavsett vart ni befinner er.

Ni kan även komma åt avtalen i mobilen, läsplattan eller datorn.

Koppla ihop avtalshanteringen med era befintliga system

Ett bra avtalshanteringssystem kan med enkelhet kopplas ihop med dina befintliga affärssystem. Det är vanligt att avtalshanteringstjänster inkluderar digital signering, så du kan signera avtal online och hantera de på ett och samma ställe.

Det är även vanligt att man kan koppla ihop ett avtalshanteringssystem mot SharePoint, Teams och Microsoft 365.

Viktiga funktioner ett avtalshanteringssystem

  • Olika behörighetsnivåer: Ni bör kunna dela ut olika behörighet beroende på position i företaget eller föreningen för att ge olika tillgång till avtal och dokument.
  • Enkel överblick: Få en enkel överblick över icke-signerade avtal och nyligen signerade avtal.
  • Krypterad lagring: En säker lagring av avtal är viktigt för att säkerställa att avtalen inte kommer i fel händer.
  • Smidig sökfunktion: En enkel sökmotor som genom nyckelord kan hitta rätt avtal, oavsett när det signerades.
  • Verktyg för avtalsgranskning: Koppla på en intern eller extern avtalsgranskare som granskar avtalens giltighet och påverkan.

Vanliga frågor och svar om digital avtalshantering